Een foto zegt vaak meer dan woorden kunnen omschrijven. Dit maakt bedrijfsfotografie dan ook een cruciaal onderdeel van jouw bedrijfspresentatie. Zodra je weet wat je met jouw bedrijfsprofiel wilt bereiken, dan weet ik welke bedrijfsfoto’s hieraan kunnen bijdragen. En mocht je nog zoeken naar de meest passende invalshoek, dan heb ik bedrijfsfotografie tips waarmee we samen komen tot de ultieme bedrijfsfoto.
Visualisatie door bedrijfsfotografie
Als ondernemer heb je een bedrijfsvisie. Je weet wat je met je bedrijf wilt bereiken en wat je voor je klanten kunt betekenen. Het is een uitdaging om dit op pakkende wijze te verwoorden. Mooie bedrijfsfoto’s kunnen deze moeilijke taak van je overnemen. Zij maken jouw visie, jouw bedrijfsdoel, duidelijk. Waar woorden tekort kunnen schieten, dragen visuele beelden in de juiste sfeer de complete boodschap wél over.
Bedrijfsfotografie tips
Om je te helpen bij de visualisatie van je bedrijfspresentatie, geven wij hieronder een aantal tips.
Zorg voor goede websitefoto’s voor je bedrijf
Met een krachtige bedrijfsreportage bereik je de beste “eerste indruk” die je kunt krijgen. Zo zal een klant in veruit de meeste gevallen eerst je bedrijfswebsite bezoeken. Een veelzeggende bedrijfsfoto trekt dan direct de aandacht. Men zal eerst de foto bekijken en pas daarna een eventuele tekst lezen. Als de foto niet voldoende aanspreekt, dan sta je al 1-0 achter.
Houd aandacht vast door sterke bedrijfsfotografie
Of je nu een digitale bedrijfsbrochure hebt of een hardcopy versie, de juiste foto’s zijn cruciaal. Tekstuele inhoud wordt namelijk veelal diagonaal gelezen en je hebt slechts een aantal regels de tijd om de aandacht van de lezer vast te houden. Een brochure met opvallend bedrijfsbeeldmateriaal is daarom een krachtige tool om de aandacht van je klanten te behouden. Dit geldt nog meer bij reclame uitingen.
Bereik de gewenste uitstraling door de juiste details
Een minuscuul detail kan een mooie foto totaal teniet doen. Bijvoorbeeld een wit pluisje op een donkere vloer of een rood snoer ergens in een hoek van de gefotografeerde ruimte. Het lijkt een onbetekenend detail maar dit kan nu juist de stoorzender in de foto zijn waardoor de gewenste bedrijfsuitstraling nét niet wordt bereikt. Het is dus zaak om het gehele decor te overzien en bij ieder detail af te wegen óf en wát het bijdraagt aan de foto.
Je kunt de fotografie voor je bedrijf aan mij overlaten. Als professionele fotograaf met veel ervaring, oog voor detail en de know how om door middel van visualisatie jouw bedrijfsverhaal te formuleren.
Jij bepaalt de titel en het plot
De naam van je bedrijf, de huisstijl, het logo en je bedrijfsvisie heb je allemaal duidelijk. Je weet wat je wilt uitstralen op je website, in je reclame beelden en in je eventuele bedrijfsbrochure. Maar hoe krijg je dit allemaal samen in een bedrijfsreportage? Welke foto’s zeggen wat jij wilt overbrengen? Kortom, je hebt de titel en het plot en nu dien je hier de juiste vorm aan te geven. Het verhaal moet worden beschreven en dit gaan we doen door middel van de juiste beelden.
De bedrijfsfotograaf schrijft het verhaal
Een professionele fotograaf voor bedrijven is meer dan iemand die mooie plaatjes schiet. Hij heeft oog voor detail en weet exact hoe deze details sterk naar voren komen op een foto. Hierbij kan de lichtinval een cruciaal onderdeel zijn, maar ook een precies geplaatste werknemer, draaiende machine, originele invalshoek of zelfs een plantje in de achtergrond. Met andere woorden, werkelijk alle details waar een minder ervaren fotograaf wellicht niet aan zou denken. De reden dat ik dit perfect aanvoel is dat ik vele reportages en bedrijfsfoto’s heb gemaakt. Hierdoor overzien wij het gehele decor van de omgeving en weten wij precies welke details jouw bedrijfsverhaal kunnen visualiseren.
De bedrijfsfoto’s vertellen het verhaal
De fotoreeks die ik voor je maak vertellen jouw verhaal. Het geeft weer wat jouw bedrijf doet, wat jouw bedrijf bijzonder maakt en zorgt ervoor dat jouw klanten zien en begrijpen waarom ze voor jouw onderneming moeten kiezen. Dat komt omdat de websitefoto’s, brochurefoto’s of reclame beelden die ik voor jou maak, dit exact weergeven.
Bedrijfsportretfotografie
Minder uitgebreid maar zeker niet minder belangrijk is een sprekend bedrijfsportret. Ook bij een persoonlijke bedrijfsfoto is het van belang dat de essentie van jouw zakelijke persoonlijkheid wordt weergegeven. Dat wil zeggen dat jij mag bepalen hoe jij wilt overkomen en dat je niet hoeft af te wachten of het bedrijfsportret “gelukt” is of niet. De bedrijfsportretten die ik maak lukken namelijk altijd.
Ben je nieuwsgierig geworden naar hoe ik jou en jouw bedrijf fotografisch kan vastleggen? Boek een gratis beeldgesprek in! Dan kunnen wij samen de hoofdlijnen bespreken en eventueel later de details invullen.