Heel, heeel lang geleden startte ik mijn eenmanszaak onder de alleszeggende naam Tjapko de Heus Fotografie. Niets mis mee toch? Het dekt de lading…
Toen ik 10 jaar geleden mij voor de tweede keer inschreef bij de KvK deed ik dat onder de naam Image2Media. Ik had allerlei plannen en ambities om te gaan groeien en daar paste mijn eigen naam niet zo goed bij dacht ik.
5 jaar later was ik van mening veranderd. Het ging juist om mij. Het ging om hoe ik keek naar fotografie, film en marketing en branding. Toen bedacht ik Tjapko Media.
We zijn nu weer 5 jaar verder en dingen zijn veranderd. Ik ben veranderd. De markt is veranderd. Mijn doelgroep gaat anders om met marketing en communicatie dan 5 jaar geleden.
Ik vond het tijd voor een verandering. Tjapko Visual Branding. Deze naam dekt mijns inziens de lading van wat ik doe op dit moment. Ik help ondernemers hun merk te visualiseren en zichtbaar te maken. En/of zichzelf als merk zichtbaar te maken en te profileren.
Voor sommige mensen in mijn netwerk waren deze veranderingen aanleiding om hun twijfels met mij te delen. Prima. Ik houd van feedback. Zeker als deze opbouwend is. Opmerkingen als: “Je weet niet wat je wilt.”, “Je bent een beetje aan het zwalken.”
Allemaal goedbedoelde kritiek en ook als dusdanig opgevat. Maar ik was en ben het er niet mee eens. Ik volg veelal mijn gevoel en intuïtie. Dat pakt heus niet altijd goed uit, maar vaak ook wel. En ik voel me er goed bij. Verandering is leuk, verfrissend, vernieuwend, soms uitdagend en dus spannend. Ik houd daarvan…
Wie weet wat er over 5 jaar weer is veranderd…
Vanochtend las ik dit in een blog van Gary Vaynerchuk:
“Things are changing. Always.
And because of that, I will continue to change my mind, predicated on my current beliefs of consumer behavior and platform capabilities. Be open to change. Be open to letting yourself evolve. If you don’t, you’ll be left behind like all the great companies that once were.”